Protože cestuji často, hned na úvod mohu říci, že na počet cest a ubytování pracují mnou zvolené služby Airbnb vcelku dobře. Článek vznikl spíše z důvodu, že bych se chtěl podělit i o detaily, které Vás mohou potkat a budete je muset řešit.
Kolega tvrdí, že mám talent vychytávat takové problémy. Občas to tak je.
K dnešnímu datu jsem byl však s realizovaným ubytováním i hostiteli spokojený. Je to možná tím, že nemám až tak nepředstavitelné nároky a nemíním trávit čas polemikou nad tvrdostí lůžka, či síle decibelů z ulice.A limitují mne jazykové znalosti.Většinu času stejně trávím
"v terénu", takže ubytování je pro mě opravdu přechodné zázemí.Pro mě je trochu ztížená situace tím, že potřebuji pokaždé být v jiném obvodu Paříže.
Co je však mor, je okamžitý rezervační systém a nováčci nabízející ubytování.Obojímu jsem občas vydaný napospas a to tak, že jsem se rozhodl nové nabídky prostě ignorovat.Naposledy odešla platba na okamžitou rezervaci, čímž dává hostitel najevo, že není třeba se s ním domlouvat, prostě termín volný je. O tom vám přijde vyrozumění i faktura.Přitom jsem předtím zaslal dopis hostiteli, zda to v ten termín možné je. Udělal jsem tedy maximum.Po 15 dnech dorazil mail od airbnb, že to hostitel ruší a peníze mi vrací.Docela mě to překvapuje, je to již po několikáté a ta rezervace by jako služba měla garantovat, že je vše pevně domluveno.Pokud je tam v podmínkách nějaká klička, spíše mne jako hosta zajímá, jak se nenechat otravovat faktem, že mě někdo uvrhne po 2 týdnech do nového hledání ubytování.Shrnutí problému:Platbu odeslali, ale je na cestě i několik dní.Mezitím ubylo na váš termín výrazně nabídek. Vy tuto zkušenost nemůžete hostiteli zaslat do hodnocení.Pokud jste třeba student nebo často cestujete, můžete se dostat do situace, kdy nemáte ubytování a několik plateb k vám cestuje x dní.Pokud se to stane u destinace jako třeba Amsterdam, máte výrazně větší problém, než třeba u Paříže, či Berlína. Jak jsem psal na FB, u Amstru bylo hodně omezené sehnat ubytování i 5 týdnů dopředu.
Díky tomu tedy nové hostitele nekontaktuji a počkám si, až mají svá hodnocení a doporučení.Ty taky pečlivěji čtu a hostitele před rezervací kontaktuji mailem. Někteří vám odpoví, jiní vám ochotně zarezervují požadovaný termín a vy ho už jen zaplatíte.
Na další vývoj cestování u mne bude mít nejspíš vliv i "žlutozelená válka" dopravců, kdy zatím dávám přednost Regiojetu a rád bych, aby to tak zůstalo.
Žádné komentáře:
Okomentovat